BLOG - 23 (SATIŞ AKIŞ KORELASYONU!)
- Ayşe GÜNEŞ
- 1 Şub 2023
- 1 dakikada okunur
Korelasyon ne demek önce burayı bi açalım..

Bir değişkenin aldığı değerler ile diğer bir değişkenin aldığı değerler arasındaki ilişkinin derecesini belirlemeye yarayan bir İstatistik tekniği. Proje satışlarındaki satış yönetimi korelasyonu nedir ? En bilinen ya da gözardı edilen kendi korelasyon verilerimden bi açılım yapayım bakın..
Satışa Dönme Oranı
Öncelikli olarak “Dönüşüm oranı” kriteri gündeme alınmalı.. Diğer adıyla "satışa dönme oranı!" Potansiyel alıcıların veya potansiyel satışların yüzde kaçının “müşteri” haline geldiğini ölçer. Küçük bir örnek verelim: Ayda 20 kişi aynı tip daireniz için fiyat soruyor, olsun. Bu fiyatı soranlardan 2 kişi o evi aldıysa, dönüşüm oranınız %10’dur.
Başka bir korelasyon da şu olabilir!

Örneğin aylık ciro hedefiniz 200.milyon Liraysa ve bunu ortalama olarak adette belirleyip (yani 4 tane 3+1 / 4 tane 2+1 / 9 tane 1+1 olsun) ekibinize bu hedefi gerçekleştirebilmek için kaç müşteriyi kapıdan içeri sokmanız/ kaç müşteriye dijitalden ulaşmanız gerektiğiyle ilgili kabaca bir planlama vermelisiniz. Müşteri kazanım oranınızın %10 olduğunu düşünürsek, ekibin ay boyunca toplam kaç görüşme yapması gerektiğini ekibe anlatacağınız çok ta kıymetli bir veridir bu..
Aylık hedefinize göre..
Ayriyeten ekibinizde kaç satış danışmanı varsa ona göre ayda ortalama görüşme oranını, haftada 6 gün çalışıldığı varsayımıyla günde kaç görüşme yapması gerektiğini tespit etmiş olmalısınız.
Bu ölçümlerin en güzel yanı, satış akışı ve gelir hedeflerinizi belirlemek için potansiyel kaç müşteriye ihtiyacınız olduğunu hesaplamanıza yardımcı olmasıdır.
Ayrıca satışları kırılımlı olarak derinlemesine inceleyerek şu sonuçları çıkarmak ta mümkün olur. Onu da bir dahaki blogda detaylı anlatalım.
Lütfen kendinize iyi bakın, sevgiyle kalın güzel insanlar!
Ayşe Güneş